03 augustus 2019 Koh Samui

3 augustus 2019 - Koh Samui, Thailand

We waren net binnen om te ontbijten toen de hemel openbarstte, geen overgoten hoeveelheid zon maar zoveel regen dat de regen van gisteren op een briesje leek. Een beetje stress want we wisten niet of de ferry wel zou varen. We hadden namelijk een snelboot gereserveerd en met storm vaart deze niet. Hoewel Koh Phangan een fijn paradijselijk eiland is was het tijd voor iets anders. Geen nood want zo’n bui duurt meestal niet langer dan een paar minuten maar het weer is aan het veranderen en we waren nu een uur verder. We moesten er toch aan geloven en zagen een kans tussen de regendruppels. Snel de koffers pakken want onze taxi zou er om 09:15 uur staan.

Koh Phangan (wachtend op de taxi)

We hadden voor de zekerheid 15 minuten extra tijd ingepland en dat was maar goed ook want na 10 min in de taxi lag er een hele grote boom op de weg. Zo’n boom als die in Nederland op de weg zou liggen het verkeer voor de rest van de dag afgesloten zou worden. Hier in Thailand kwamen er een handvol Thaise uit de bosjes gekropen en begonnen met hand en voetwerk de boom te ontleden. Na een klein half uurtje was de boom en overtollige stroomdraden verdwenen en konden we onze reis vervolgen.

Koh Phangan (omgevallen boom)

Gelukkig maar want zoveel tijd was er niet meer over en we moesten onze tickets nog verzilveren. Precies om 10:30 uur verlieten we Koh Phangan en leek het wel of we over het water vlogen. Hopelijk hebben we op het volgende eiland wat beter weer. Het duurde ook niet lang of we waren er al en het weer was niet veel anders dan op Koh Phangan maar het was droog en we gingen naar het mooiste resort van het eiland “CRYSTAL BAY YACHT CLUB BEACH RESORT”.

Koh Samui (huisje 304)

Eenmaal aangekomen konden we direct in 1 van de 2 huisjes die we geboekt hadden en deze huisjes zijn pure luxe al zeg ik het zelf. Zelfs de douche gaf heerlijk warm water wat ik toch wel miste deze reis. We waren allemaal uitgehongerd en zijn gaan lunchen bij het resort restaurant met een schitterend uitzicht over de baai. Ze hebben zelfs twee Nederlandse chef koks in dienst. Heerlijke club sandwiches en warme broodjes met zalm gleden naar binnen. Het is maar goed dat we hier drie nachten verblijven want je zou zomaar eens kunnen leeglopen. Het zwembad lag naast het restaurant en we hebben nog even een balletje gegooid totdat ik mijn belofte moest nakomen om samen met mijn dochtertje een zandkasteel te bouwen. Helaas hadden Sam en Sonja geen zin en verscholen ze zich achter de iPad. Na een uurtje flink scheppen en kleien stond er een mooie dam. Niet echt een zandkasteel maar een dam en gelukkig was deze ook goed. Genietend van onze prestatie hebben we ons nog even uitgeleefd in de zee als kwal en haai. Een vermoeiend spelletje waar de kwal achter de haai aanging.

Koh Samui (buitenkant huisje 303)

Gelukkig kwam Sonja ons halen en konden we ons klaar maken om wat te eten/drinken. Om 19:00 uur gingen we een hapje eten maar Lara was erg moe. Sam heeft haar heel lief op bed gelegd en wij zijn snel gaan eten. Het leek ons ook beter dat Sonja bij Lara ging liggen zodat ze beiden wat konden slapen. Net nadat Lara was verplaatst naar het andere huisje en de twee vrouwen bijna in bed lagen zag Sonja plotseling haar grote vriend weer “de gekko” en stond heel snel met haar spullen klaar om te verhuizen. Nog aan het bijkomen van de schrik liepen we naar het andere huisje waar ze bijna op een pad stapte. Je begrijpt dat de mannen snel afscheid hebben genomen en zich wijselijk terug trokken. Ik hoop dat ze een goede nachtrust krijgt. Morgen maar eens Koh Samui verkennen.

1. Anja:
    4 augustus 2019
    Arme Sonja, ze heeft het gehad met al die dieren.
  2. Ans:
    5 augustus 2019
    Sonja jij hebt nu zoveel dieren en insecten meegemaakt deze vakantie. Heb jij nu minder[dat denk ik]of meer schrik gekregen[dat denkt AD]van al dat “ongedierte”
  3. Sonja:
    5 augustus 2019
    Ik vind dieren en insecten buiten helemaal prima, maar ik hoef ze echt niet in mijn slaapkamer 🥴😖
  4. Ans:
    Ramon Sonja Sam Lara
    een hele goede reis terug naar huis.
    ad ans