15 juli 2019 Jungletocht bij Bobby’s

15 juli 2019 - Pak Chong, Thailand

Om kwart voor zes ging de wekker en Sonja had het voordeel om als eerste te mogen douchen in onze luxe wc douche.

Khao Yai (giftige spin)

Dit was een ruimte waar je de douche aanzet alles nat werd inclusief de wc. Als tweede doucher had je dus een natte boel maar dat gaf niet want vandaag staat alles in het teken van de jungle-tocht. Nadat iedereen zijn jungle outfit had aangetrokken gingen we richting ontbijt want klokslag 07:00 uur moesten we van start. De heenrit was een klein uurtje naar het park en omdat het weer al erg lekker was ging de tijd razend snel voorbij.

Kao Yai (giftige duizendpoot)

Benieuwd wat we zouden gaan zien gingen we met vol verwachting van start en kwamen we binnen een paar minuten al een giftige duizendpoot tegen die Sonja spotte en eentje verderop een giftige groene slang.

Khao Yai (giftige slang)

Het eerste stuk van de jungletocht gingen we met de auto en mochten we iets zien zou er gestopt worden en ja hoor binnen korte tijd iedereen de wagen uit om te mogen kijken naar familie “GIBBON”. 100 foto’s en filmpjes verder met zijn allen de wagen weer in opzoek naar het volgende dier maar helaas de dieren waren goed verstopt en zagen verder niets meer. Het tweede gedeelte moesten we met onze eigen benenwagen door de jungle. De gids Arnold had een speciale olifantenroute en volgens hem gaf dit de meeste kans op succes. Na drie uur gewandeld te hebben in de jungle zagen we niet meer dan een schorpioen en een kameleon en bleven de olifanten uit. Heel in de verte nog een aapje zien hangen en toen was het lunch time. Na de lunch nog naar een mooie waterval gegaan waar je helaas niet mocht zwemmen en toen richting Arnold’s prive waterval waar we wel mochten zwemmen. De waterval was nog een half uur rijden maar bij aankomst zeker de moeite waard. De terugtocht was iets minder omdat we nu ruim 5 kwartier terug moesten in de auto en de banken waren van hout met een heel dun kussentje erop. Net voordat we het national park uitreden zagen we tientallen aapjes.

Khao Yai (De leider aap)

Gelukkig nog iets gespot maar de olifanten bleven uit en ook was de tijger ver te zoeken. Bij terugkomst nog wat gegeten bij Bobby’s, een bak koffie en toen lekker gaan slapen. Zo’n hele dag hakt erin van 07:00 uur in de morgen tot 20:00 uur in de avond. De volgende dag gaan we Bobby’s weer verlaten en pakken we onze spullen voor een paar dagen in Kanchanaburi.