17 juli 2019 Kanchanaburi

17 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag weer lekker vroeg uit de veren na een geweldige nachtrust. Moet nog even kijken hoe Sam en Sonja het hebben gehad met hun nieuwe vriend. Wij voelden ons wel een beetje buitengesloten maar ja zo gaat dit blijkbaar hier in Thailand. Niet getreurt gingen we rond een uur of 08:00 aan het ontbijt. Heerlijke bananen pannenkoeken. De kinderen hadden muesli met fruit. Te luxe, gelukkig nog maar twee dagen hier :-). Om 09:00 uur een longtail boot naar de Bridge of the river Kwai.

Kanchanaburi (Bridge of the River Kwai)

Wat was dat gaaf. Als een speedboot vlogen we over het water van links naar rechts overal lagen er zandbanken dus hij moest wel weten hoe te varen. Na een geweldige tocht van een minuutje of 20/25 zagen we de indrukwekkende Bridge of the river Kwai. Een commercieel opgezette toeristenhandel maar geweldig om een keer te zien. We zijn zelf de hele brug overgelopen. Even pinnen en toen met veel moed naar de begraafplaats gelopen van ongeveer 2,5 km maar na een 1 km gaven de helden het op en gingen ze voor een tuktuk.

Kanchanaburi (begraafplaats)

Even stil gestaan bij de oorlog en Lara uitgelegd wat er allemaal is gebeurd tijdens de tweede wereldoorlog. Na een uurtje rond gelopen te hebben zijn we weer terug gegaan naar het Oriental Kwai resort met natuurlijk weer een tuktuk. Je zou nu denken dat ik rust heb verdiend maar niets is minder waar, want Sonja had een 16 km lange fietstocht met 37 graden georganiseerd. Met volle moed gingen we van start maar Lara had geen fiets, ze was te klein. Sam zijn fiets zat niet lekker en het zadel van Sonja zat te laag en als klap op de vuurpijl gaven ze mij de controle over de kaart. Tja dat hebben ze geweten want na ongeveer 2 km kwamen de plaatjes niet meer overeen met de route en hebben we denk iets meer gefietst dan de bedoeling was. Bij aankomst bij ons resort waren de benen van Sonja van knie tot teen gekleurd dus het is nog ergens goed voor geweest. De rest van de dag hebben we bij het zwembad gelegen en een beetje gezwommen en geïpad totdat iedereen honger kreeg en zijn we ons gaan omkleden voor ons avond diner.

1. Anja:
    17 juli 2019
    Wat een schitterende verhalen. Jullie maken heel wat mee. Het is echt leesgenot. En dan die foto's erbij. Zo Ramon, kon je het toch niet laten om alles op te schrijven. Knap hoor. Ik volg het iedere dag.😊