22 juli 2019 Pai

22 juli 2019 - Pai, Thailand

Vandaag lekker kunnen uitslapen tot 06:30 uur. De taxi naar Pai vertrekt tussen 08:00 en 08:30 uur. Dus hup de douch in en snel ontbijten. Prima hotel maar airco en ontbijt waren wat minder. Dit zijn de luxe problemen want door de regen van gisteren is de temperatuur gedaald tot de standaard “lekker Sonja” niet te warm zodat ze genoeg energie over heeft om iets leuks te doen en niet te koud zodat ze een lange broek aan moet. De taxi arriveerde iets over achten en we kwamen in een vol busje te zitten waar nog vijf stoelen voorin vrij waren. De drie kornuiten schoten voorin en ik mocht een rij erachter zitten met een hippie (blote voeten, dreadlocks en vol met tattoos). Best gezellig want hij heeft geen woord gezegd tijdens de drie uur durende rit van Chiang Mai naar Pai.

Pai (The countryside resort)

De eerste kilometers gingen goed, rustig van start en met beleid door de 908 bochten maar na de stop halverwege ging het gas erop. Misschien duurde het te lang of zat er iets in zijn ontbijt, we zullen het nooit weten. Na aankomst was Sam misselijk maar het gevoel verdween gelukkig weer snel. Bij het busstation in Pai werden we opgehaald door het resort en binnen 5 min stonden we al voor de receptie. Allemaal kleine hutjes te midden van rijstvelden. Omdat het hier al een tijd niet had geregend stonden een hoop banken droog maar niet te min zag het erg knus uit. Voor de middag hebben we een taxi geregeld en zijn voor de lunch naar Strawberry Garden gereden.

Pai (Strawberry Garden)

Een restaurantje met kleine aardbeien prulletjes. Wel leuk maar zo commercieel weer opgezet maar dat krijg je als je dezelfde route neemt als miljoenen andere toeristen. Vanuit Strawberry Garden zijn we naar de Bamboo Bridge gegaan. Wat het woord al zegt een brug gemaakt van Bamboe.

Pai (bamboo Bridge)

Deze brug liep over rijstvelden en kwam uiteindelijk bij een tempel terecht. Helaas was het geen monnikendag en waren de deuren aan het einde van het pad gesloten. Als afsluiting van onze attractie zijn we naar de Pam Bok waterval gegaan. Een kleine 100 meter klimmen en dan een schitterende waterval voor je alleen. Helaas er lagen al twee Nederlanders in en waarschijnlijk hadden ze ons zien klimmen want toen Lara en ik er inlagen kwamen er nog zo’n 30 mensen aan. Zelfs mensen uit Rosmalen kwamen we hier tegen. Mooie waterval maar wel leuk als je deze alleen voor je hebt. In de avond nog naar de markt geweest en we hebben ons heerlijk laten masseren. We hadden gekozen voor een Thaise massage en Sonja voor een hoofd en schouder massage. Ongelooflijk dat die kleine Thaise zoveel kracht hebben in hun kleine armpjes. De meeste zijn net zo groot of misschien iets groter dan Lara. Ik heb het wel geweten in mijn kuiten en mijn lenigheid was ook een beetje ver te zoeken. Ik had momenten dat ik dacht dat het scheurde. De rest vond het ook een heftige massage alleen Lara niet maar die is ook het lenigst van allemaal. Volgende dag staat een druk programma op het schema dus nog even een bakje koffie en hup naar bed.

1. Anja:
    24 juli 2019
    Fijn hè zo'n massage. Soms knap je daar echt niet van op. Heeft pa ook meegemaakt in dat land. Bij de watervallen zwemmen is echt leuk.