23 juli 2019 Pai

23 juli 2019 - Pai, Thailand

Vandaag alweer onze tweede dag in Pai. We hebben een tour geboekt naar de Witte Boeddha, Lod Cave, View point, Hot spring en Pai Sunset. Om 10:00 uur werden we opgehaald en een paar 100 meter verder afgezet bij de Witte Boeddha. De vrouwen moesten zich weer fatsoenlijk aankleden en wij als mannen zagen er natuurlijk weer piekfijn uit. Eerst een paar 100 stappen naar boven lopen en daar zagen we een hele grote Witte Boeddha.

Pai (witte Boedha)

Niet iedereen in onze groep had het makkelijk. Een Amerikaanse deed er wel 10 minuten over om boven te komen en kon gelijk aan het zuurstof. De rit vervolgde naar de Lod Cave, de hoofdattractie van vandaag. Het was een flinke rit naar de Lod Cave van wel meer dan een uur lang en het leek op de weg van Chiang Mai naar Pai maar dan niet in een luxe taxi maar in uitgebouwde tuktuk waar we met 13 mensen in werden gepropt. We hadden mazzel vandaag, niet te veel en niet te weinig regen had er de laatste weken gevallen waardoor alle 3 niveau’s open waren.

Pai (Weg naar Pai toe met heel veel regen)

Niveau 1 was groot en lang en er waren 100 houten trappen gemaakt om je op elk plekje te laten komen. Niveau 2 ging over het water en omdat de waterstand niet te laag en niet te hoog stond konden we varen naar niveau 3.

Pai (Lod Cave afstappen van de boot)

Het water tripje was leuk, twee Thaise peddelaars, een voor en een achter brachten ons van Niveau 1 en naar niveau 3 vergezeld met wel honderden grote vissen. Sommige leken volgens Lara wel op krokodillen.

Pai (Lod Cave krokodil)

Bij het uitstappen op niveau 3 moesten we een eind omhoog en lieten ze ons stalagmieten en stalactieten zien, sommige van deze rotsformaties kon je dieren in herkennen en zelf een borst hing aan het plafond.

Pai (Lod Cave, borst)

Aan het eind van de grot nog twee super gevaarlijke slangen gezien, zelfs de gidsen waren er bang van en we moesten dan ook maar snel doorlopen. De zelfde weg weer terug en na ruim een uur stonden we alweer buiten. Mocht je Pai een keer bezoeken dan is deze Lod Cave zeker de moeite waard. Ons trip bracht ons naar een view point maar vergeleken wat je onderweg allemaal zag viel deze een beetje in het niets maar er was een kraampje met lekkere hete worstjes en dat heb ik een paar uur later geweten. Volgende stop “HOT SPRINGS” en heerlijke hete waterbron waar we dankzij het toerisme met wel 80 man inlagen hoewel het met 10 man relaxed is maar het water was lekker warm en Lara kon haar duikbril even uitproberen. Je wilt niet weten wat ze allemaal zag zo onder de waterlijn.

Pai (warme waterbron)

Net toen Sonja en ik het water hadden verlaten en waren omgekleed begon het hard te regenen en niet een beetje hard maar zo’n bui als je drie meter moet lopen naar het afdakje dat je net doorweekt aankomt. Gelukkig duurde de bui net lang genoeg om kletsnat in de bus ons naar de volgende bestemming te brengen, de waterval. Deze was een paar minuten rijden en omdat het zo hard had geregend kwam er alleen maar modder naar beneden, mooi maar met kristal helder water nog mooier. De dag zat er alweer bijna op en er was nog 1 bestemming over, de Pai Canyon Sunset.

Pai (Pai Cayon)

Deze Canyon leek een beetje op Bryce Canyon alleen kon je hier overheen lopen. Gelukkig had het hier niet zo geregend en zijn Lara en ik op avontuur gegaan. Het was een flinke geklauter en beklim en na een half uurtje zijn we toch maar weer terug gekomen want moeders was een beetje ongerust.

Pai (Pai cayon Sam)

Het was een Canyon en uitglijden betekend op sommige plekken wel 40 meter naar beneden vallen. Na een uur rondgehangen te hebben zijn we maar weer gegaan want door de dichte bewolking en weinig zonlicht bleek een mooie zonsondergang achterwegen. Nu nog een half uurtje terug en we waren weer klaar om een aantal pizza’s naar binnen te werken. Je ziet heel de familie is gek op het Thaise voedsel.

Pai (gekko)

De dag is weer voorbij en bij de receptie nog een bakje koffie gedaan en gekeken naar het schouwspel van de honderden motjes en een paar gekko’s.

1. Me:
    24 juli 2019
    Super mooie natuur en gave gekko!