30 juli 2019 Koh Phangan

30 juli 2019 - Koh Phangan, Thailand

Doordat we naar het ziekenhuis in Surat Thani moesten zijn we een dag eerder dan gepland naar Koh Phangan gegaan. Er blijkt in deze omgeving niets te doen en een dag zitten niksen is ook weer zonde van de tijd. Helaas konden we de boot niet omboeken en waren we ons geld kwijt maar niet getreurd. We komen nu een dag eerder aan in Koh Phangan en dit geeft ook een goede reden om nog een keertje terug te gaan. Om 10:00 uur worden we opgehaald en gaan we met de snelboot binnen 2u 30 min. van Surat Thani naar Koh  Phangan. Eerst nog even ontbijten en dan onze koffers inpakken, iets wat we straks niet meer hoeven te doen voor een paar dagen. Gelukkig kwam deze keer de bus op tijd en werden we zonder enig woord van de chauffeur afgezet bij de pier, tickets verzilveren en weer een uurtje wachten voordat we naar een andere pier worden vervoerd.

Aankomst

Blijkbaar is het laag water en niet diep genoeg voor onze ferry.Eenmaal op de ferry was het behoorlijk druk en alle bagage van de twee eilanden werden op het voordek geplaatst. Ik heb niet het idee dat dit geoorloofd wordt in Nederland maar we zitten natuurlijk in Thailand. Mooi tijd nu om even de oogjes dicht te doen en de hele reis door te slapen. We zaten op een snel ferry en dan denk je vaak dat deze snel of hard gaat maar niets is minder waar want al na een paar minuten lagen we dood in het water en hadden we motorpech. Gelukkig zijn de Thaise vaklui en was het probleem opgelost voordat we zonken. Na deze opstart problemen zetten we onze reis voort met veel tempo en zagen we de golven tegen de boeg slaan. Gelukkig want nu konden echt even de oogjes dicht. Na twee uur varen kwamen we aan op Koh Samui en mochten de meeste passagiers van boord. Bijna leeg ging de boot verder naar Koh Phangan waar wij van boord gingen.

Koh Phangan (huisje)

Eenmaal op de kade vroegen we ons af hoe een taxi te pakken naar ons dreamland resort maar tot onze grote verbazing stond er een Thai met een velletje papier waarop onze namen stonden. Dus hup de taxi in en hopen dat het allemaal niet te veel ging kosten. Binnen een half uur waren we er en kon het feest beginnen. We zaten niet in de buurt van de full moon party maar zaten aan een mooi strand bijna letterlijk voor jezelf, dus het zal meer een privé feestje worden. Nog geen kwartier later en we lagen al heerlijk in de zee en nog geen kwartier later en we waren er alweer uit. Je zult het niet geloven maar Lara was aangevallen door een enorme kwal van ruim 5 cm en zat onder de bultjes, die pechvogel. Gauw een flesje azijn erover en de pijn werd minder hoewel die pas na twee uur verdween.

Zwembad

De rest van dag in het zwembad gehangen die precies perfect was. Je keek vanuit het zwembad zo de baai in met mooie bergen op de achtergrond. De zee was mooi blauw groen maar een beetje verraderlijk door de bijtende 5 cm kwallen en niet geheel onbelangrijk, het weer was heerlijk.

Koh Phangan (restaurant voor ons resort)

Tegen de avond zijn we gaan dineren maar tot onze verbazing waren we de enige, hoewel het resort vol was. Een beetje vreemd, waar waren al die mensen? Heerlijke pasta en club sandwiches vlogen de tafel over maar er is een ding wat ons allen stoort, waarom gooien de Thaise toch hun vorken en lepels en indien ze ze hebben de messen door het eten tijdens het opdienen. Het gebeurt niet alleen hier maar door heel Thailand. Het eerste wat we moeten doen is het bestek schoonmaken voordat we kunnen eten. Al met al prima gegeten en nu maar de hutjes opzoeken. Ze hadden geen 4 persoonskamer meer en moesten we twee aan twee slapen. Sonja met Lara en Sam met moi. Voordat we introkken kwam Sonja versteend terug dat er een grote spin in haar kamer zat en deze met veel moeite verwijderd had en het liefst een andere kamer wilde. Zo gezegd zo gedaan, even naar de receptie en een hulpvolle medewerker en twee medewerkers zochten een mooie kamer uit dicht bij onze andere kamer.

Uitzicht ‘s avonds

Eenmaal binnen stond Sonja alweer buiten, er zat namelijk een gekko in de kamer. Dit was het toppunt en Sonja besloot maar bij Sam te gaan slapen. Lara en ik zijn de kamer ingetrokken bij de gekko. Deze gekko hebben we niet meer gezien of gehoord deze nacht en we hebben dan ook heerlijk geslapen