12 juli 2019 Wat Pho en Wat Arun

12 juli 2019 - Wat Pho, Thailand

Weer vroeg uit de veren om tempels te bezoeken in het overzonnige Bangkok. Sam heeft het nog een beetje zwaar maar misschien na een stevig ontbijt wordt hij weer het mannetje. Het ontbijt is super. Er is echt van alles, warme maaltijden, sushi maar ook gewoon de geroosterde boterhammen met jam. Een probleem en dat moet niet onderschat worden in de morgen is de koffie. Helaas kunnen de Thaise mensen geen koffie zetten en duurde het ook iets langer dan normaal om weer op 100% te draaien. Na het ontbijt namen we een tuktuk richting Wat Pho en kwamen we na een half uurtje tuffen aan. We zijn iets te vroeg en kunnen pas later de tempel Wat Pho met zijn liggende Boedha betreden.

Bangkok (Wat Pho, liggende Boedha)

massaal vergulde Boedha van 46 meter lang en 15 meter breed. Indrukwekkend maar het leukste vonden de kinderen toch het vullen van de rij bronzen schalen met kleingeld. De 108 bronzen schalen vertegenwoordigen het aantal positieve acties van Boeddha waarmee hij de overgang naar het Nirwana (hiernamaals) bereikte.

Bangkok (Wat Pho, doneer potten)

Na de liggende Boedha hebben de bosjes nog gebruikt gemaakt van een Thaise massage voordat we met de tuktuk richting Wat Arun gingen. Bij aankomst werden we welkom ontvangen door een Thaise dame waar we vier tickets hebben gekocht. Het gezicht brak nog net niet van het lachen. Een beetje rondgelopen maar helaas mochten we niet helemaal naar de top maar over het algemeen is de Wat Arum een schitterde tempel.

Bangkok (Wat Arum)

Vervolgens zijn we met een boot naar Khoasan Road gevaren om het oude backpacker gedeelte te zien. Lekkere lunch gehad en de bosjes hebben een visvoeten massage gedaan, helaas vond de andere kant dit te veel van het goede. Omdat we nog niet zo heel veel hadden gedaan die dag zijn we maar van Khoasan Road naar het Prince Palace hotel gelopen. Het zweet liep deze keer niet alleen over onze rug maar volgens mij waren mijn schoenen ook nat. Het was rond de 36 graden en volle zon. Behalve de kleine zonnesteek van Lara zijn we allemaal heelhuids terug gekomen. Nog even gezwommen en om de hoek bij ons favoriete restaurant nog wat gegeten. Het had er die dag hard ingehakt en we waren allemaal moe dus lekker vroeg naar bed.