13 juli 2019 Chatuchak en Lumpini Park

13 juli 2019 - Lumpini Park View, Bangkok, Thailand

Voor het eerst deze vakantie lekker uitgeslapen en alles op zijn Thais, lekker rustig en maak je niet druk. Na het ontbijt een tuktuk gepakt en richting Chatuchak gereden, een markt in Bangkok en wordt beschouwd als een van de grootste ter wereld. De markt beslaat een gebied van ongeveer 0,1 km2 en er komen gemiddeld zo’n 200.000 mensen op af. Het was te heet en de Sky Train naar het Lumpini Park stond al te wachten dus dan gooi je er een frietje met wat koude drank er tegenaan en haast je je naar de Sky Train. Een keertje overstappen en we waren op loopafstand van het park. Nu net bij 36 graden typten we het verkeerde adres in en kwamen er na zo’n 20 minuten achter, maar het pakte verrassend goed uit want daar was Sam’s favoriete eettent “SUBWAY” dus de lunch was geregeld.

Bangkok (Lumpini Park)

Aangekomen in het Lumpini Park lagen de varanen al op ons te wachten. De een ging er nog mooier voor zitten dan de ander en met 10 tallen foto’s rijker namen we de tuktuk weer terug naar ons Prince Palace hotel. Sam wilde de traditie voort zetten en bestelde voor het avondeten heerlijk westers voedsel en een mohijto zonder alcohol. Wij hadden een ice cappuccino en een ice latte om de dag mee af te sluiten en Lara, die zat al een heerlijk groot bananen ijsje. Wat lijkt ze toch op oma Anja hierin.

Bangkok, wereld stad met horen zeggen zo’n 14 miljoen inwoners. Oud, oud en heel rommelig. Wat wel opviel was dat de straten schoon waren maar het is gewoon chaos. Je houdt ervan of je houd er niet van. Ik vond het geweldig.