28 juli 2019 Khao Sok

28 juli 2019 - Khao Sok National Park, Thailand

Om 04:20 uur ging de wekker vanmorgen. Uitgeslapen kopjes of toch niet.... in ieder geval was iedereen binnen een half uur klaar en konden we voor de laatste keer met Rolf meerijden die speciaal voor ons ook vroeg was opgestaan. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Chiang Mai wat maar een kwartiertje rijden was namen we afscheid van Rolf en zette we onze reis voort richting Krabi. Het  inchecken en de paspoort controle verliep soepel en binnen een kwartier zaten we al bij de “SUB WAY” ik heb mijn best nog gedaan maar Sam en Lara waren al aan het bestellen en dan te bedenken dat ze net een ontbijt van 7 Eleven naar binnen hadden gewerkt. Half zeven vertrok het vliegtuig en een kleine twee uur later waren we al geland in Krabi. Zelfs de koffers ophalen ging hier snel en om kwart voor negen stond meneer de taxi chauffeur al te zwaaien met zijn bordje om ons naar de Royal Bamboo lodge te brengen. Eenmaal onderweg in de taxi kreeg Sonja een bericht dat onze eerste twee dagen waren gecanceld dus dat wordt nog wel even spannend zo... toen we aankwamen op het resort bleek het vals alarm te zijn. We hadden netjes voor drie dagen geboekt. Eenmaal ingecheckt was het tijd voor een duikje in het zwembad, hier was het weer net zo heet als in Bangkok dus even afkoelen met zijn allen. Na het zwemmen moest er gekeken worden welke excursies we hier allemaal gingen volgen. Het meer van Khao Sok moet echt ontiegelijk mooi zijn dus daar wilden we wel een dag aan wagen en verder misschien wat kanoën of hiken. Na wat boodschappen bij de minimarkt en de dag excursie naar het Khao Sok meer geboekt te hebben zijn we gaan eten bij “PIZZA ZO” een restaurantje wat bij de Royal Bamboo Lodge hoorde. Er zat niemand dus dat was wel weer even gokken want aan de overkant met zijn 20 tafels zat namelijk helemaal vol dus wij besloten hier de trendsetter te worden. Zoals gewoonlijk duurde het ook niet lang of andere klanten kwamen ook binnen stromen en zat de tent al snel vol. De vraag is natuurlijk, lag het aan ons of aan die gozer die op “Leonardo Di Caprio” leek....

Leonardo DicaprioSurat Thani (Sam Leijten)

Wij konden het verschil bijna niet zien...

By the way verschillende mensen op straat hebben tegen ons gezegd dat Sam op Leonardo Di Caprio lijkt.

Na een goede avondmaal hebben we ons terug getrokken en hebben nog even op de iPad een filmpje gekeken. Morgen weer er vroeg uit voor een volle dag excursie in het Khao Sok national park.