20 juli 2019 Chiang Mai

20 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Bij nader inzien hadden we toch beter 3de klas kunnen reizen. De coupés waren te klein, de jus leek op aanmaak limonade en de bedden waren van steen. Alleen Lara had een goede nachtrust want die weegt nog niet zoveel om een deuk in het bedje steen te slaan. Gelukkig lagen de kinderen op het bovenste bedden en hadden ze minder last van de herrie die de trein maakte op de rails. Ook het regelmatig stoppen en mensen die telkens langs kwamen zorgde niet voor een uitgeruste nachtrust. Maar zonder al die tegenslagen en verwachtingen hebben we ook weer iets moois meegemaakt. Om 07:15 uur kwamen we aan op het station Chiang Mai en stonden de eerste oplichters alweer voor onze neus. Geen zin in weer zware onderhandelingen namen we een taxi naar ons hotel.

Chiang Mai ( monikken lopen rondjes)

We hadden die middag een tocht naar de “Doh Suthep” genomen met dezelfde taxi. Een half uur rijden naar de rand van de stad en als een echte toerist namen we de kabelbaan i.p.v. de 300 trappen. Eenmaal bovengekomen hadden we een schitterend uitzicht over de stad.

Chiang Mai (uitzicht van Doh Suthep over Chiang Mai

De tempel zelf was niet zo bijzonder. Wel stond in het midden van het complex een gouden tempel waar monikken omheen liepen. Na een klein half uurtje zijn we wel met de trappen naar beneden gegaan en hebben we de taxi weer teruggepakt. Even opgeknapt en toen naar de lokale markt om iets te eten. Sam en ik hadden een geroosterde kip met rijst, Lara een verse ananas en Sonja een papaya salade. Nou dat heeft ze geweten ook want al na de eerste hap stond haar mond in de brand. Zo’n eentje die niet weggaat na een blikje cola en een fles water.

Chiang Mai (Avond markt)

Na dit onvergetelijke moment zijn we terug gegaan naar het hotel en heeft ze de pittigheid weggespoeld met een bananen-chocolade tosti. De kinderen hebben zich laten verwennen door een heerlijk toetje en moi een ijs-koffie. Niet al te laat zijn we die avond naar bed gegaan, iets dat we wel vaker doen deze vakantie. Vroeg eruit en vroeg erin.

1. Anja:
    24 juli 2019
    Wat een vreemde dingen eten jullie. Oh Sonja, wat zal je mond in brand gestaan hebben. Fijn hoor, buiten de deur eten.