24 juli 2019 Chiang Mai

24 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Heerlijk geslapen en met volle moed het bed uit, helaas regent het en volgens de weersverwachtingen blijft het in Pai en Chiang Mai wel een week regenen. Eerst maar even een bak koffie en zorgen dat we een taxi kunnen krijgen naar Chiang Mai. We zitten te denken om de vlucht een paar dagen vroeger te zetten en het mooiere weer op te zoeken. Uiteindelijk na een hoop onderhandelingen konden we voor een leuke prijs met de taxi van Pai naar Chiang Mai. We moesten weer de 908 bochten terug en hadden deze keer een chauffeur geregeld die ons de mogelijkheid gaf onderweg nog iets te zien i.p.v. een achtbaan van drie uur die we de heenweg kregen. Om 14:00 uur waren we weer terug in Chiang Mai en het regende zo hard dat de straten blank stonden. De chauffeur had ons netjes naar Chiang Mai gebracht maar crashte 1,5 meter voor de finish en ramde met de zijkant onze volgende verblijfplaats. Een paar steentjes los en een flinke kras op zijn auto. Je begrijpt dat de fooi matig was na zo’n onvergetelijke fout. Het zou zo maar eens je vakantie kunnen verpesten door zo’n stressmomentje.

Gelukkig stond onze gastheer al met een paraplu klaar om ons te verwelkomen en ons te laten genieten van een heerlijke Laos/Thaise cappuccino. De kinderen hebben nog even lekker gezwommen voordat we zijn gaan eten bij een lokaal restaurantje waar zoals gewoonlijk weer van alles fout ging. Geen een plaatje klopte met wat we bestelden maar het was goed te eten. De rest van de avond hebben we in de tuin gezeten onder het genot van een kopje koffie en hebben wij gebruik gemaakt van de massagestoel en voetenmassage-apparaat.

Chiang Mai (Wiang Kum Kan)

Wat we morgen gaan doen is nog onzeker vanwege het weer maar eerst eens de kinderen richting bed sturen want die denken gewoon dat het vakantie is......

1. Ans:
    24 juli 2019
    Nou Ramon wij genieten van jouw verhalen.Leuk om te horen, wij vinden het knap. Roeping gemist???
    en dan onze fotograaf, die kan er ook wat van.
    Jij maakt heel leuke foto’s.
    doei aa
  2. Anja:
    25 juli 2019
    Wat jammer dat jullie regen hebben. Maar het is wel een verkoeling. Niet de pret laten drukken, want na regen komt zonneschijn. Aan jullie gezichten is af te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Jammer dat Sonja zo weinig in beeld is. Af en toe eens een selfie misschien???