25 juli 2019 Wiang-kum-kam-resort

25 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Gezien de weersverwachting in Chiang Mai hebben we besloten om vandaag een rustdag in te plannen. Jippie, ik mag eindelijk uitslapen en hoef niet om 06:00 uur al aan het ontbijt te zitten, voor weer zo’n vermoeiende excursie.

Chiang Mai ( Sam aan het relaxen)

Dit zijn natuurlijk niet mijn woorden maar die van onze avonturier Sam. Hij heeft zin in een iPad-dag, lekker helemaal niets doen behalve om de twee uur een bananen milkshake erin gooien en wat spieren oppompen in de lokale gym.

Chiang Mai (Sam als proefkonijn)

Lara is wat onrustiger, die wil fitnessen, zwemmen en zich laten masseren. Dat laatste hebben we dan ook geregeld voor haar. Om 13:30 uur heeft ze een massage van 1,5 uur. Er zijn speciale kleren voor haar maar helaas paste het T-shirt niet en mocht ze haar eigen T-shirt aanhouden. Wat onwennig ging ze liggen maar gelukkig was Sonja in de buurt om haar gerust te stellen. Die vrouw spreekt namelijk geen woord Engels, laat staan een woord Nederlands. Wij hebben de excursies voor morgen en overmorgen alvast laten vast leggen want twee keer een rustdag dat kan natuurlijk niet. Morgen hebben we een taxi geregeld naar de Spider-Man watervallen en in het noorden van deze watervallen nog twee kloosters.

Chiang Mai (Lara ligt in een hangmat

Blijkbaar gaat dit ons een dag kosten. Op zaterdagochtend gaan we ziplinen door de jungle van Chiang Mai, ik ben benieuwd. Om dit alles te bekostigen werd het tijd om wat geld uit de muur te trekken, blijkbaar kost hier alles geld. Het was niet zo makkelijk gedaan dan gezegd want gisteren hebben we meer dan 7 ATM’s geprobeerd en geen één gaf ons geld. Dus vandaag lief de eigenaar aangekeken die ons naar het vliegveld van Chiang Mai bracht zodat we wat konden pinnen. Op de terugweg liet hij ons nog wat ruïnes en tempels zien. Echt een geweldige vent. Na de heerlijke massage van Lara was papa aan de beurt. De vrouw miste een paar tanden, had de lengte van Lara en leek op een puddinkje maar wat kwam er een kracht uit dat mens. Met gestrekte ellebogen masseerde ze mijn kuiten en dijbenen en voor het eerst voelde ik me een watje. Het deed gewoon pijn. Na 1,5 uur volgehouden te hebben strompelde ik naar de bar voor een bak koffie.

Chiang Mai (kopje koffie)

Gelukkig had de massage mijn eetlust opgewekt en hebben we ons laten wegbrengen naar een Japans restaurant. Lara bestelde sushi en Sam ging voor de kip teriyaki met friet. Sonja had een zalmsalade met friet en ik wat verschillende vleesgerechten, heerlijk gewoon. Nu bij het resort nog even uitbuiken en een bakje koffie en straks zullen we allemaal wel even willen relaxen achter de iPad.

1. Anja:
    25 juli 2019
    Wat een verhaal weer. Logisch dat jullie even een rustdag namen. Zoals ik lees, zijn jullie weer heel wat van plan. Van die massages knap je toch ook niet zo van op!! Je bent meer geradbraakt. Leuk dat Lara dat wilt. Ze is nog zo jong. Zo Sam, heb je lekker een iPaddagje gehad gehad?
  2. Lara:
    26 juli 2019
    Ja 👍 Sam heeft een heel lekker ipaddagje gehad en de Massage was heel erg fijn en ik viel in slaap .maar ze kon geen Engels dus het was moeilijk om te Communiceren met haar .kusje van Lara en Sam 😘